جستجو

راه اندازی بیمه سلامت روان به اعتبار 1500 میلیارد ریالی نیاز دارد


1395/09/30


مقام مسئول سازمان بهزیستی:

تهران - ایرنا - مدیر دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی گفت: برای راه‌ اندازی بیمه سلامت روان به اعتباری حدود 1500 میلیارد ریالی نیاز است.






گفتگویی با احمد اخوان عطار - پایه گذار طرح جامع سلامت روان ایران (به صورت سازمانی مردم نهاد)


1395/09/30


برنامه جامع ارتقای سلامت روان کشور که تا کنون از سوی مقامات مسئول به نتیجه نرسیده است. این طرح بسیار کامل و جامع در صورت عملی شدن مشکلات اصلی جامعه کنونی و حتی اقتصاد را به راحتی حل میکند. زیرا اگر برای مثال شخص بنده دارای آرامش درونی و سلامت روانی کامل باشم قطعا می توانم از خلاقیتها و توانایی های فردی خود بهره ببرم و نیز میتوانم اقتصاد خانواده خود را تامین نمایم. از این رو در مسیر تامین اقتصادی خود و خانواده ام اشتغال زایی هم خواهم داشت. حال نگاهی به برنامه گذشته دولت بیاندازیم. برنامه جامع ارتقای سلامت روان کشور ( 1394-1390 )مبتنی بر نقشه تحول نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران بوده و برنامه ای اجرایی و نه کتابخانه ای می باشد دارای 7 پیام و سه بخش شناخت ، جهت گیری و استقرار می باشد . مداخلات مطرح در این برنامه و خلاصه ای از هر بخش در ادامه مطرح می گردد.






راه بیمه ها به سلامت روان هم باز شود


1395/09/30


سلامت نیوز :بیمه‌ها دقیقاً مثل کارت‌های ملی عمل می‌کنند، اگرچه کارت ملی ارزش اقتصادی ندارد اما دارنده آن با داشتن این کارت احساس هویت و عزت نفس پیدا می‌کند و می‌تواند خودش را متعلق به این کشور بداند.
، دکتر هادی معتمد، روانپزشک در روزنامه ایران نوشت: حمایت‌های اجتماعی در هر قالب و شکلی می‌توانند احساس شهروندی را در جامعه بارور کنند، مردم وقتی می‌بینند که دولت با ارائه مزیت‌هایی سعی دارد تا آرامش روحی و روانی را در جامعه حاکم کرده و آنها را از تنش‌های اجتماعی موجود دور کند نسبت به کشورشان احساس تعلق بیشتری پیدا می‌کنند و برای آبادانی و موجودیت بخشی به سرزمین‌شان هم با اراده‌تر می‌شوند، چرا که در این صورت دولت و خود را یک خانواده بزرگ می‌دانند که هر یک به سهم خود برای آرامش دیگری در تلاش است.